torsdag den 7. november 2013

Verdens bedste gave / The best gift in the world.... (Sy til din baby #1)

The post will follow in English.

... som i virkelig VERDENS BEDSTE gave!!!! Den fik jeg den 4. juni 2010. Der kom min elskede lille nevø nemlig til verdenen og jeg blev Moster for første gang. Jeg var selvfølgelig fuldstændig solgt fra første øjekast, ja faktisk laaaang tid inden da og tiden som moster, har været fantastisk lige siden.

Ud af 1.000 andre ting, som jeg elsker ved at være moster, så holder jeg rigtig meget af, at lave ting til lille August og med det mener jeg, at sy ting :) Jeg har meldt mig til +Anna Svennings november måneds tema "sy til din baby", på den skønne og meget inspirerende blog LaRaLiL og som det første vil jeg vise jer lidt ting, som jeg har syet til August.

De her to sæt fik han i fødselsdagsgave og jeg synes at de blev ret gode. Men de der er rigtig gode til at sy, vil måske lægge mærke til, at der er noget ved skuldrene, som ikke helt er som det skal være...





















...det var første gang nogensinde, at jeg skulle lave en T-shirt, ja noget med ærmer, i det hele taget. Jeg havde købt mønsteret og kastede mig bare ud i det. Fulgte instruksen step-by-step, men der manglede altså lidt ved beskrivelsen om at sy ærmet i. Jeg kunne simpelthen ikke forstå, at ærmebuen var større end det hul det skulle sys ind i. Jeg endte med at konkludere, at jeg måtte havde klippet stoffet forkert, så jeg klippede ærmet til, så det passede... big mistake!! Noget tid senere, da jeg skulle lave denne kjole til min mor...

... var det beskrevet i fremgangsmåden, at jeg skulle sy rynketråd i, og vupti, så passer ærmebue pludselig i hullet :) Siden den gang har vi tit joket med de fine "spændetrøjer" jeg havde lavet til August... jeg tror nu aldrig han opdagede, at der ikke var så meget plads ved skuldrene og jeg lærte at sy rynketråd i :)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

... as in the BEST gift in the world EVER!!!! I got that gift the 4th of June 2010. That was the day that my beloved nephew was born and I became an aunt for the first time. Ofcourse I was completely sold from the first time I saw him, actually way earlier than that and being an aunt has been the biggest pleasure ever since.

Besides a 1.000 other things that I love about being an aunt, I love sewing things for little August. I have signed up for +Anna Svennings November month theme "sew for your baby" on the very inspirering blog LaRaLiL and the first things I want to show you is some tings I've made for August. These two set he got for his birthday and I think they came out really good :)

2 kommentarer:

  1. Verdens BEDSTE moster!!! Som bruger sin tid og energi på at lave fine ting til lille August :) ♡

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker at bruge tid på at lave ting til August og det er så skønt at se hvor meget det bliver brugt :)

      Slet

Du er altid velkommen til at smide en kommentar :)